Frambozen-cheesecake brownies!

Voor mijn verjaardag wilde ik nog iets lekkers maken wat ik zou kunnen trakteren op werk. Helaas was ik op een woensdag jarig en mocht het recept niet al te ingewikkeld en tijdrovend zijn. En waar houd bijna iedereen van?! Juist, brownies.. Ik had natuurlijk mijn goddelijke basic brownies kunnen maken maar ik had zelf ook gigantisch veel trek in cheesecake. Toen ik dit recept tegenkwam was de keuze dan ook snel gemaakt! En aan de reacties op werk te horen waren ze niet te versmaden!

Ingrediënten:
200 g donkere chocolade, goede kwaliteit
200 g ongezouten boter, op kamertemperatuur
400 g basterdsuiker
5 eieren
110 g patentbloem, gezeefd
400 g roomkaas
1 tl vanille-extract
120 g verse frambozen

Bereiden:
Verwarm de oven voor op 170′ C. Vet een vorm in van ca 20 x 30 cm en bekleed met bakpapier.
Smelt de chocolade au bain marie. Zet opzij en laat een beetje afkoelen.
Klop de boter en 250 gram van de basterdsuiker met de mixer tot het bleek en romig is, voeg dan 3 eieren één voor één toe en klop goed na iedere toevoeging. Vouw de chocolade en dan de bloem in het mengsel. Spreid driekwart van het mengsel uit in de vorm.
Klop in een andere kom de roomkaas, de resterende suiker, de 2 eieren en het vanille-extract tot een gladde massa. Spreid uit over de chocolade basis.
Verdeel de rest van het chocolade mengsel over de roomkaaslaag en breng met een vork of een mes een marmerpatroon aan.
Leg de frambozen op de laag en druk een beetje aan. Bak de brownies 40 – 45 minuten in de oven.
Laat afkoelen en snijd in vierkante stukken en serveer.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/9b7/81603712/files/2015/01/img_0144-0.jpg
Mijn brownievorm was te klein, dus heb ik een ronde taartvorm gebruikt. Niet echt brownie-achtig maar werkt prima!

Bron: caronlinebrouwer.blogspot.com

Geef een reactie

