Gezonde mueslirepen

Een gezond tussendoortje, dat vind ik altijd heel lastig.. Want naast fruit en groente kom ik meestal niet veel verder dan een mueslireep. Maar de mueslirepen die je in de supermarkt koopt zijn over het algemeen een soort suikerbommen (ja ook degene die pretenderen ‘gezond’ te zijn!).. En dat past niet binnen het gezonder eten voornemen.
Heel blij was ik dan ook toen ik dit easy-peasy recept voor gezonde haverrepen tegen kwam op uitpaulineskeuken. Wat mij betreft een prima basisrecht die je naar eigen smaak nog wat kan pimpen.

voor 8 repen
Ingrediënten:
150 g dadels
50 gr hazelnoten
150 g havermout
40 g honing
2 el olijfolie
2 el water

Bereiding:
Verwarm de oven voor op 175 graden.
Verwijder de pitten uit de dadels pureer ze samen met het water tot je een soort puree hebt. Ik heb dit met de staafmixer gedaan en het mengsel werd niet helemaal glad, maar daardoor had ik allemaal hele kleine stukjes dadels in m’n repen: jammie!
Hak de hazelnoten in grove stukken met een mes.
Verwarm de honing kort in de magnetron zodat hij wat vloeibaarder wordt.
Meng de noten, de havermout, de dadels, honing en olijfolie in een kom goed door elkaar.
Wanneer je nog extra ingrediënten wil toevoegen is dit het moment.
Neem een brownievorm en bekleed deze met bakpapier.
Verdeel het mengsel over de vorm en druk het goed aan met een natte lepel.
Bak de haverrepen in ongeveer 25-30 minuten af.
Laat het iets afkoelen en snij de koek in 8 tot 10 stukken

Fijne ingrediënten om toe te voegen:
– kokosrasp
– gedroogd fruit in kleine stukjes
– extra noten
– (raw) cacao nibs
– superfoods zoals goji bessen, moerbeien, etc.
– rozijnen
– specerijen zoals kaneel of speculaaskruiden

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/9b7/81603712/files/2015/01/img_0166.jpg

Bron: uitpaulineskeuken.nl

Geef een reactie

