Hot and happening: hummus

Ik weet het, hummus is al heel lang een ding in foodland. Maar het trok mij nooit zo heel erg. Ik ben geen bonenliefhebber en deze kikkererwtenpuree trok me dan ook niet echt. Maargoed, nieuwsgierig als ik ben moet ik het toch eens proberen.. En ondanks dat ik het na de eerste keer nog niet helemaal zeker wist: ‘is dit nou waar iedereen zo lyrisch over is?’, ben ook ik nu over stag! Heerlijk als broodbeleg, maar ook als dip voor groenten.. Ik ga dus zeker nog verschillende recepten proberen.
Het recept waar ik mee ben begonnen is een recept voor hummus met gegrilde paprika.

Ingrediënten:
400 g kikkererwten
scheut olijfolie
2 el tahin
2 flinke stukken gegrilde paprika (je kan zelf paprika’s grillen, maar uit pot mag ook)
1 tl cayennepeper
1 tl paprikapoeder
snuf zout en peper
1 teentje knoflook
sap van een halve citroen

Bereiding:
Easy.. Gooi alles in je keukenmachine, of als je die niet hebt zoals ik, in je blender of een bakje voor je staafmixer en pureer tot een glad mengsel ontstaat.
Ik moet wel zeggen dat met de staafmixer mijn hummus niet super glad werd, dus als iemand tips heeft hoor ik ze graag!

2015/01/img_0171.jpg

Geef een reactie

