Het makkelijkste toetje ooit: yoghurtijs met rood fruit

Het is een tijdje stil geweest i.v.m. drukte door studie en werk. Maar vanavond wederom een recept, alhoewel… Een recept mag je het bijna niet noemen.. Maar mijn mede eters vonden het erg lekker en blogwaardig!

Normaal ga ik op zondag vrijwel elke week nog gezellig bij mijn ouders eten, maar deze week was het tijd voor mijn moeder om hier thuis aan te schuiven.. Want een keertje niet koken, dat is ook wel eens heel fijn..

Eters is voor mij een mooie gelegenheid om weer eens wat speciaals te proberen.. En sinds ik met kerst het mooiste kookboek ooit heb gekregen (‘Nieuwe klassiekers’ van Donna Hay) heb ik de zaterdag middag heerlijk op de bank vertoeft terwijl ik zat te watertanden bij al het lekkers… Wat ik uiteindelijk heb gemaakt volgt later deze week op de blog.

Anyway, omdat het hoofdgerecht flink bewerkelijk was wilde ik een simpel toetje maken. Normaal eten wij hier thuis vrijwel nooit toetjes, maar zondag (weekend) + eter(s) = toetjestijd!

Voor 3 personen

Ingrediënten:

1 bak yoghurtijs

1 doosje zomerfruit

Bereiding:

Doe het bevroren fruit in een steelpannetje en verwarm langzaam. Er komt wat vocht vrij en en het fruit wordt zacht. Laat koken tot het vocht is ingedikt tot siroopdikte. Haal het pannetje van het vuur af.

Schep het ijs in de bakjes en verdeel het warme fruit er overheen.

Bon appetit!

Bron: misslipgloss.nl

Geef een reactie

