Zonnige springrolls

Een aantal weken geleden zou ik wat met twee vriendinnetjes gaan eten en we wilde niet uiteten, maar thuis wat in elkaar flansen. Het liefst moest het ook nog een beetje gezond zijn en makkelijk/snel te maken. Die dag scheen het zonnetje volop en was het super lekker warm! Een licht zomers gerechtje moest het dus worden. En laat ik nou net die week een mega lekker gerechtje tegen zijn gekomen op de instagram-account van lterveld (gewoonwateenstudentjesavondseet). Dat moesten ze dus zeker worden! Springrolls met zomerse ingrediënten: leuk om ter plekke aan tafel te maken en iedereen kan ze naar zijn eigen smaak vullen.. Eigenlijk net als met wraps, ook al zo’n handig we-eten-met-een-groep-recept.

Maargoed, uiteindelijk ging de afspraak niet door en had ik me de hele dag op mijn werk zitten verlekkeren aan het idee dat ik savonds deze heerlijke units zou gaan eten. Dus springrolls it was, eetdate of niet, ik zou die dingen proeven! En daar heb ik geen moment spijt van gehad! Mijn springroll-vouwkunsten hebben nog wel wat oefening nodig, maar aan de smaak deed het niets af.

Dit recept is niet in een hoeveelheid personen uit te drukken, het is maar net hoe vol je despringrolls doet, maar ga er vanuit dat dit voor +- 4 personen is:

Ingrediënten:

Peen julienne

4 eieren

200 ml kokosmelk

Geraspte kokos

200 g garnalen zonder staart

2 avocado’s

1 mango

Rijstvellen

Kokosolie

Taugé

Sojasaus

Bereiding:

Kluts de eieren met de kokosmelk en bak hier in meerdere etappes dunne omeletjes van (in de kokosolie). Strooi tijdens het bakken wat geraspte kokos over de omelet.

Snijd de mango en avocado in smalle reepjes, bak de garnaaltjes kort op in wat kokosolie en doe alle ingrediënten in aparte bakjes (omelet, avocado, peen julienne, mango, taugé en de soyasaus).

Ze alle bakjes op tafel + een grote kom met warm water. Hier moet je het rijstvel in dopen totdat hij zacht wordt. Leg het zachte rijst el voorzichtig op je bord en beleg met alle ingrediënten uit de bakjes, behalve de soyasaus.

Vouw de springroll dicht (eerst de zijkanten opvouwen en daarna oprollen) en dip in de soyasaus.

Bon appetit!

Ik denk trouwens dat ik de verkeerde Rijstvellen gebruikt heb.. Deze horen volgens mij namelijk veel doorzichtiger te worden.. Maar alsnog waren ze erg lekker!

Bron: gewoonwateenstudentjesavondseet 

Geef een reactie

