Zomer op je bord: mangosalade

Fruit door je avondeten, you either love or you don’t! Ik behoor zeker tot de eerste groep. Heerlijk vind ik de combinatie van hartig en zoet. Vrij vaak vindt een stuk fruit dan ook zijn weg in mij salades. In deze salade is fruit zelfs de hoofdrolspeler!

Mango vind ik altijd een moeilijke fruitsoort.. Als ik er trek in heb loop ik naar de supermarkt (hoe bedoel je relaxed om boven een supermarkt te wonen!) om daar elke keer weer teleurgesteld te worden. De mango’s zijn keihard en geurloos. Zie je het al voor je: Eva al staande bij de mango’s die allemaal besnuffeld en licht geknepen worden! Zelfs de mango’s die zogenaamd eetrijp zouden moeten zijn geven niet mee en hebben niet zo’n heerlijke zomerse geur. Conclusie: altijd ver van te voren bedenken dat je mango wilt eten.. Of mango uit de diepvries of voorgesneden stukjes (kijk dan wel of ze mooi donkeroranje en niet nog bijna geel (=niet rijp) zijn).

Wij aten deze salade in het weekend bij een heerlijke nacho-ovenschotel.. Maar als je de ingrediënten wat fijner snijd kan je er ook een heerlijke salsa van maken die perfect smaakt bij een stukje vlees of vis!

Voor 2 personen (als bijgerecht)

Ingrediënten:

175 g mango

2 trostomaten

0,5 rode ui

0,5 rode peper

4 blaadjes munt

Peper en zout

1 el olijfolie extra vierge

1 tl limoensap

2 handjes ijsbergsla

Bereiding:

Snijd de mango in kleine stukjes. Ontdoe de tomaten van hun zaadlijsten en snijd het vruchtvlees fijn. Snipper de ui en de rode peper (zonder zaadjes) en snijd de munt heel fijn.

Houd je net zoals ik niet zo van de sterke smaak van rauwe ui? Schil dan de ui en leg deze van te voren even in een glas met koud water. Dit scheelt echt een hoop!

Meng alle fijngesneden ingrediënten met de olijfolie,het limoensap en peper en zout naar smaak.

Leg een handje ijsbergsla op een bord en serveer de mangosalade hier op.

Geef een reactie

