Gezonde bananenhavermoutpannenkoekjes.

Dit is volgens mij alweer het derde pannenkoek(jes)(en) recept wat op mijn blog komt te staan. Voordat jullie denken dat ik elke dag pannenkoeken eet.. No worries! 1x per week haal ik ook niet, maar om de week zal het toch zeker wel zijn. Op zondagochtend bedenk ik altijd dat ik uitgebreid wil ontbijten en meestal kom ik dan toch weer bij een soort pannenkoekjes uit.

Vandaag is het maandag, maar een vrije dag, dus ook tijd voor een uitgebreid ontbijt. Al vaker had ik bananenpannenkoekjes gemaakt, maar steeds was ik hier niet echt fan van. Deze combinatie met banaan en havermout vond ik echter wel erg geslaagd. En aangezien ik de ingrediënten hiervoor eigenlijk altijd wel in huis heb is het een handig recept!

Voor 2 personen

Ingrediënten:

50 g havermout

20 g boekweitmeel (ander soort meel: amandel, volkoren, spelt, etc)

1 el honing

1 tl bakpoeder

1 ei

125 ml halfvolle melk

1 rijpe banaan

Bereiding:

Maal de havermout (in een keukenmachine of blender) fijn tot havermeel. Meng het havermeel met de overige ingrediënten tot een glad beslag (met staafmixer of in de blender werkt dit het best). Laat het mengsel +- 15 min rusten zodat de havermout wat vocht kan opnemen en het beslag wat dikker wordt.

Bak de kleine pannenkoekjes in een koekenpan en maak af met je favoriete toppings.

Mijn keuze voor deze keer was kwark en verse aardbeien!

Geef een reactie

