Zomerse salade van quinoa en babyspinazie met bosvruchten en feta

Het is even stil geweest op mijn blog (bijna een maand…OEPS!) vanwege lichtelijke werkstress (lees non stop dossiers pimpen ivm een PLUS-audit). Maar dat is nu voorbij… Dus tijd om weer receptjes met jullie te delen. Ik heb er nog heel wat klaar liggen, want dat ik niks gepost heb betekend niet dat ik niet gekookt heb (al was het wel veel minder dan normaal en was ik blij dat mijn moeder deze taak overnam).

Deze week staat natuurlijk heerlijk zomers weer op de planning, dus dat vraagt om luchtige en lichte gerechten. Met dit warme weer neemt mijn eetlust namelijk altijd behoorlijk af en wil ik het liefst zo min mogelijk mijn oven en fornuis gebruiken (= nog meer hitte).

Bij deze daarom een heerlijk zomerse salade met fruit en feta (Ik hou echt onwijs van de combinatie zout en zoet).

Voor 2 personen:

Ingrediënten:

Voor de dressing:

0,5 tl limoenrasp

0,5 tl mosterd

1,5 el honing

2 el limoensap

1 tl maanzaad

2 el olijfolie extra vierge

2 el zonnebloemolie

Voor de salade:

1 avocado

100 g babyspinazie

75 g bosbessen

100 g frambozen

60 g amandelen

75 g feta

60 g quinoa


Bereiding:

Maak een dressing door alle ingrediënten, behalve het maanzaad, te mengen in een blender of met de staafmixer. Meng de maanzaadjes hierdoor en zet weg in de koelkast.
Kook de quinoa volgens de aanwijzingen en laat afkoelen.

Snijd de avocado in blokjes, verkruimel de feta en hak de amandelen fijn.

Meng alle ingrediënten van de salade en schenk de dressing er overheen.

Direct serveren!



Geef een reactie

