Tosti Ferragosta

Ferragosta, komt die naam je bekend voor? Dat zou zomaar kunnen, aangezien ik het recept voor de allerlekkerste pizza ooit (pizza Ferragosta dus) al een hele tijd geleden poste op mijn blog.

En aangezien het afgelopen weekend bar slecht weer was besloot ik mij weer een halve dag in de keuken op te sluiten en deze (en een andere) overheerlijke zelfgemaakte pizza te maken voor Merijn en mijn ouders. Deze keer met echte italiaanse salami (MJAM) en venkel-tijm worstjes van de Albert heijn(nog een MJAM).

De pizza’s waren een groot succes, maar zoals altijd waren er wel wat ingrediënten overgebleven.. En wat doe je daar dan mee? Weggooien? Nee, dat is zonde. Gewoon een awesome kick-asss lunch van maken, want dat is dan de enige optie!

En wat is er lekkerder met dit herfstachtige weer dan een krokante, dampend hete tosti… Niks toch?! Nouja, behalve pizza dan… Maar daar begin ik niet aan voor een lunch. De gedachte ‘wat op een pizza kan, kan ook zeker op een tosti’ kwam eigenlijk direct bij me op toen ik de overgebleven ingrediënten in de koelkast zag staan. En zo geschiedde…

Voor 1 tosti

Ingrediënten:
2 boterhammen
Ketchup
4 plakjes salami milano
Wat overgebleven kastanje champignons (+- 3)
Een half overgebleven venkel-tijm (of anders bijv. een chipolata) worstje
1 plak oude kaas
1 tl Roomkaas of mascarpone
0,5 tl pesto Genovese
Bereiding:

Zet je tosti apparaat aan.
Snijdt de worst en de champignons in plakjes en bak kort aan in een koekenpan.
Besmeer 1 boterham met wat ketchup, leg hierop de plakken salami, gevolgd door het worst-champignonnenmengsel en de oude kaas.
Leg de tweede boterham er op en leg de tosti in je grillapparaat totdat de kaas gesmolten is.
Ondertussen meng je de roomkaas of mascarpone met de pesto. In dit heerlijke sausje kan je je tosti straks lekker dippen!

Geef een reactie

