It’s so fluffy I’m gonna die: Greek yoghurt pancakes

Toen ik het eerste hapje van deze hemelse pannenkoekjes nam en iemand vroeg mij hoe ze waren was er gewoon maar 1 zin die bij me op kwam: it’s so fluffy I’m gonna die!

Iedereen die de film Despicable me 1 heeft gezien weet precies hoe de zin hierboven uitgesproken, of nee eigenlijk nog beter…geschreeuwd, moet worden. Hoeveel vaak kan een zinnetje uit een kinderfilm (wat betrekking heeft op een unicorn) in het dagelijks leven gebruikt worden? Trust me… vaker dan je denkt.. We zijn er allemaal schuldig aan (ja, jij ook!).

Maar back to the pancakes.. Again! Deze keer niet echt een gezonde versie.. maar gewoon een ouderwetse met allerlei niet zo gezonde ingrediënten (lees: witte bloem, suiker, olie). Dat moet zo af en toe ook gewoon kunnen toch?

Voor 10 pannenkoekjes (+- 3 personen):

Ingrediënten:
195 g bloem
2 tl bakpoeder
2 el suiker
0,5 tl zout
2 el zonnebloemolie
2 eieren
1 tl vanille
190 g Griekse yoghurt

Bereiding:
Meng de natte ingrediënten (olie, eieren, vanille en Griekse yoghurt) in een kom totdat het een gladde massa is.
Voeg hier de droge ingrediënten aan toe (bloem, bakpoeder, suiker en zout) en mix met een garde tot dat alles net gemengd is (een paar klontjes in het beslag maakt niet uit).. Don’t overmix this!
Verhit wat olie in een koekenpan en verdeel wat hoopjes beslag in de pan. Laat op middelmatig-laag vuur de pannenkoekjes bakken en draai om wanneer er gaatjes (luchtbelletjes) aan de bovenkant van het beslag te zien is (dit is nog niet helemaal opgedroogd wanneer je moet draaien). Bak de andere zijde ook kort aan tot deze goudbruin is.
Herhaal met de rest van het beslag.

Top met je favoriete ingrediënten (ik koos voor aardbeien, banaan en stroop.. Ik zal je vertellen dit is geen top combinatie. Alleen fruit of alleen stroop zal beter zijn).. Ik denk dat ze het lekkerste zijn met wat maple syrup en een klontje boter er op (old school american all the way)… en nog beter, met een plakje sugar glazed bacon er bovenop.. Mjam!

greek yoghurt pancakes

Geef een reactie

