Panini Vecchio

Zoals ik jullie van de week al vertelde had Merijn het briljante idee om de panini’s die hij met zijn werk wel eens haalt na te maken.

Daaruit kwam al het recept voor de panini Mortadella, die Merijn graag wilde. En hierbij het recept van de panini die ik graag wilde maken. Een korte blik op de menukaart en mijn aandacht was getrokken door de panini Vecchio. Een broodje met Milanese salmi, paprika en gorgonzola. Uitgesproken smaken, dus daar moet je van houden, maar ik vond hem erg lekker!

Voor 2 grote panini’s

Ingrediënten:
1 afbak focaccia (ik gebruikte er 1 met rozemarijn en zeezout van de AH)
50 g basilicumpesto (uit het verstak of zelfgemaakt is echt het lekkerste)
Stukje gorgonzola (naar smaak)
8 plakjes Milanese salami
Halve rode paprika
2 handjes rucola

Bereiding:
Zet je contactgrill aan zodat hij alvast kan voorverwarmen.
Snijd de focaccia horizontaal doormidden en snijd de paprika in dunne reepjes.
Besmeer de onderste helft van de focaccia met de pesto en beleg achtereenvolgens met de salami, verkruimelde gorgonzola (dit moet je echt naar smaak doen), paprika en de rucola.
Plaats de bovenste helft op de belegde panini en plaats tussen de contactgrill totdat de kaas gesmolten is en het brood knapperig (bij mij duurde dit zo’n 10 minuten)
Snijd doormidden en je hebt twee behoorlijk grote panini’s!

20160110_191614

Geef een reactie

