Omelet caprese

De eerste week van het nieuwe jaar en alles was weer back to normal. Nouja, alles. Iedereen ging weer aan het werk en ik, ik zat nog steeds thuis. En wat doe je dan: beetje studeren, beetje series kijken, beetje rommelen in het huis en goed voor mezelf zorgen met lekkere maaltjes natuurlijk!

Ook ik heb, net als waarschijnlijk zo vele van jullie, dit jaar weer het goede voornemen om het kwa voeding weer een wat bewuster aan te pakken. Na die (heer-lijk-e) decembermaand was het tijd om weer te denken aan gezonde, lichte en voedzame maaltijden. Weg met de recepten vol vet, suiker en koolhydratenbommetjes. Nouja, helemaal weg… Ik blijf toch een echte foodie (god wat haat ik dat woord), dus af en toe (oké, redelijk vaak) een flink zondig recept zullen jullie echt nog wel vinden op mijn site.

In mijn ogen is het all about the balance.. Dat betekend bij mij door de weeks gezond en gevarieerd eten en dan is er in het weekend ruimte om wat meer te sinneren. Nou wil dat natuurlijk niet zeggen dat dat een vrijbrief is om het gehele weekend gigantisch uit de bocht te vliegen (ik bedoel EN pizza, EN taart, EN kaas, EN, EN, EN… jullie snappen ook wel dat dat niet de bedoeling kan zijn)!

Maargoed terug naar het thuis zijn en het mezelf verzorgen met lekkere verantwoorde maaltjes. Er lag nog een half bolletje buffelmozarella van het weekend en daar had ik al de hele dag trek in. En zo’n pure smaak heeft verder eigenlijk weinig poespas nodig en komt altijd toch wel erg goed tot zijn recht in de klassieke combinatie met tomaat en basilicum.
Zo gezegd zo gedaan, ik at deze caprese combinatie dit keer niet op een broodje maar op een omelet. Ook een erg geslaagde combinatie moet ik zeggen doordat de kaas nog en beetje smelt op het warme ei.



Voor 1 persoon:

Ingrediënten:
3 eieren
scheutje halfvolle melk
half bolletje buffelmozarella
100 gram cherrytomaatjes
paar blaadjes basilicum
olijfolie extra vierge
tl kokosolie
peper en zout

Bereiding:
Klop de eieren met een scheutje halfvolle melk tot een luchtig mengsel.
Verwarm in een koekenpan de kokosolie en bak hierin de omelet op laag vuur gaar.
Snijd in de tussentijd de buffelmozarella en basilicum fijn en halveer de cherrytomaatjes.
Verdeel de kaas, basilicum en cherrytomaatjes over de omelet wanneer deze klaar is en besprenkel met wat olijfolie en peper en zout naar smaak.

20160105_134331

Geef een reactie

