Appeltaart havermout

Applepie for breakfast.. wie wil dat nou niet?
Met die gedachte maakte ik op een koude en regenachtige ochtend dit heerlijke en o zo simpele ontbijtje klaar.
Eigenlijk is het een appel/peren taartje, want dat had ik nog in huis, alleen appel of peer kan natuurlijk ook.. Of banaan zou ook wel lekker zijn denk ik zo. Een beetje roeien met de riemen die je hebt!

Maak je havermoutbasis klaar zoals je dat altijd zou doen. Dit is zo verschillend per persoon. De een doet dit met water, de ander met melk. De een houd van havermout die nog redelijk vloeibaar is, voor de ander mag hij wat vaster van structuur zijn. Wel suiker, geen suiker. Noem maar op.

Persoonlijk maak ik mijn havermout altijd in een kommetje in de magnetron (lekker makkelijk en het scheelt weer een pannetje wat vies wordt). Ik maak het met (amandel)melk, maar zeker niet te veel, want ik houdt ervan als het een hele dikke/stevige pap wordt, niet nog half vloeibaar!


Voor 1 persoon

Ingrediënten:
1 kom havermout klaargemaakt naar je eigen wensen
1 klein appeltje
1 kleine peer
0,5 tl kaneel
1 el ahoorsiroop
1 tl kokosolie

Bereiding:
Verhit de kokosolie in een koekenpan en snijd ondertussen de appel en peer in kleine blokjes. Ik laat de schil er aan zitten (goed voor de vezels), maar voel je vrij deze te verwijderen.
Bak de blokjes samen met de kaneel op laag vuur tot ze goed warm en zacht worden. Voeg op het laatst de ahoornsiroop toe en laat nog heel even doorwarmen.

Serveer het warme fruit over je havermout en klaar is kees!
Zo simpel is het, het mag eigenlijk geen recept heten!

20160109_095753

 

Geef een reactie

