Garlic-Parmesan potato wedges

Excuses voor de engelse benaming, maar knoflook-parmezaan aardappelpartjes bekt toch net even een stuk minder lekker… Dat heb ik wel vaker met gerechten. Op de een of andere manier klinken ze gewoon vele malen beter in het engels dan dat ze in het nederlands zouden doen. En zeg nou zelf, eigenlijk wil je toch gewoon bij het lezen van de naam van een recept dat het water je al in de mond loopt.

Terug naar het recept… aardappels zijn niet mijn favoriete eten, en ook niet dat van Merijn. Gekookte aardappels vind ik echt vreselijk, maar gebakken of uit de oven gaat zo af en toe nog wel. Als ik heel eerlijk ben, denk ik zelfs dat ik nooit meer aardappels gekookt heb (om zo op te eten, vast wel eens om ze verder in een gerecht te bewerken) sinds wij zijn gaan samenwonen.

De aardappeltjes uit dit recept zijn echt hemels! Heerlijk krokant van buiten en zacht van binnen met een Italiaans tintje. Ja, zo kan ik zelfs zeggen dat ik van aardappeltjes houd.

Voor 2 personen

Ingrediënten:
250 g krieltjes (met schil)
1 el olijfolie
zout naar smaak
1 tl knoflookpoeder
1 tl Italiaanse kruiden
15 g Parmezaanse kaas

Bereiding:
Verwarm de oven voor op 190 graden.
Snijd de krieltjes met schil en al in kwartjes en meng met de olijfolie, zout, knoflookpoeder, Italiaanse kruiden en Parmezaanse kaas. Hussel goed door elkaar zodat de kruiden en kaas gelijkmatig over de aardappelpartjes verdeeld zijn.
Leg de aardappelpartjes met de schil naar beneden op een met bakpapier beklede bakplaat en bak in zo’n 25 minuten af tot ze goudbruin zijn.

20160324_192919

 

 

Geef een reactie

