Verantwoorde wentelteefjes met fruit

Wat doe je als je enorme trek hebt in wentelteefjes, maar eigenlijk niet heel ongezond wilt eten?! Dan maak je er je eigen versie van, waarin je de wat ongezondere ingrediënten inwisselt voor iets vergelijkbaars maar dan wat gezonder..

Dus weg wit brood, weg suiker en hallo wat meer verantwoorde en nog steeds overheerlijke versie van deze klassieker!
Voor 4 wentelteefjes

Ingrediënten:
4 volkoren (spelt) boterhammen
1 ei
80 ml ongezoete kokosmelk (amandel-, soja- of gewone halfvolle melk kan natuurlijk ook)
2 el maple syrup, evt extra voor garnering
2 el geraspte kokos
fruit naar keuze
2 tl kokosolie

Bereiding:
Kluts het ei samen met de  melk, de maple syrup en 1 el geraspte kokos.
Drenk de boterhammen hier kort in (als je ze er te lang in laat liggen heb je niet genoeg voor 4 boterhammen, dan moet je extra ei en melk toevoegen, dat kan ook, maar ik houd er niet van als de boterhammen heel zompig zijn).
Verhit ondertussen de kokosolie in een koekenpan en bak de in het eiermengsel gedrenkte boterhammen op middelhoog vuur totdat ze goudbruin zijn.
Beleg de wentelteefjes met wat je zelf lekker vind (ik koos voor aardbeien en mango) en bestrooi met de overgebleven kokosrasp en schenk (als je een echte zoetekauw bent) er nog een extra scheutje maple syrup overheen.

gezonde wentelteefjes

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s