Wrap met gepocheerde kip en groenten

Soms zijn ‘recepten’ die voortkomen uit restjes de beste recepten ever! Zo ook deze heerlijke lunch. Ik had nog wat meergranen wraps, gepocheerde kip en groenten in mijn koelkast liggen en fabriceerde daar dit heerlijke gerechtje van. Voeg daar nog wat truffelmayonaise aan toe (dat maakt immers alles lekkerder!) et voila!

Voor wie niet zomaar gepocheerde kip in zijn koelkast heeft liggen (DUH!) zal ik dat in dit recept voor jullie ook nog even uittypen. Het klinkt heel fancy, maar is eigenlijk vrij makkelijk (gewoon kip gegaard in water met smaakmakers).
Voor 2 wraps

Ingrediënten:
1 kipfilet
1 el truffelmayonaise
1 avocado
1 halve rode paprika
8 cherry tomaatjes
2 meergranenwraps
2 handjes rucola
bouillonblokje voor het pocheren van de kip

Bereiding:
Zoals ik al zei; gepocheerde kip klinkt heel fancy.. Valt in werkelijkheid best mee. Omdat ik nog niet wist hoe ik mijn gepocheerde kippetje ging gebruiken heb ik hem heel basic in kippenbouillon gepocheerd. Je kan aan je water allerlei soorten smaakmakers toevoegen (denk aan knoflook, gember, ui, pepers, wortel).. maak het zo gek als je wilt.
In dit geval breng je dus je water met een bouillonblokje aan de kook en hier laat je de kipfilet garen. Zodra het kookt moet je je gas terugdraaien zodat het water niet meer borrelt. Op deze manier gaar je de kip in 10-14 min gaar. Dit is natuurlijk afhankelijk van de dikte van je kipfiletje. Ik snijd hem na 10 minuten altijd doormidden en kijk dan of hij al gaar is of nog wat langer moet.

Snijd de gepocheerde kip in plakjes, de avocado in blokjes, de paprika in reepjes en de tomaatjes door de helft.
Besmeer de wraps ieder met een halve eetlepel truffelmayonaise en beleg met de helft van de rucola, kip en groenten.

wrap met gepocheerde kip, groenten en truffelmayonaise

Geef een reactie

