Pinacolada protein fluff

Opzich heb ik geen hekel aan sporten… Ik vind het over het algemeen genomen zelfs erg leuk… Laat mij vooral lekker achter een balletje aanrennen and I’m a happy girl… Ook fietsen vind ik erg leuk als het mooi weer is (lekker in de duinen, genieten van de mooie omgeving) en dit jaar ben ik door mijn blessure zelfs het fitnessen gaan waarderen (lees: door al die krachttraining van mijn benen heb ik (iemand die toch altijd een beetje van die zeurende aspecifieke lage rugklachten had) vrijwel NOOIT meer pijn in mijn rug)… Maar er is 1 ding waarvan ik toch echt niet snap dat mensen het voor hun plezier doen: hardlopen!

Vreselijk vind ik het… Dan hebben ze het over een runners high, nou ik ken alleen maar runners low… Ik zie mezelf al weer sjokkend, struikelend en puffend vooruitkomen (mijn loop/renpatroon is het beste te vergelijken met dat van de pubers die ik behandel die net uit hun groeispurt komen) terwijl andere renners me aan alle kanten met zoveel gemak voorbij stormen! Maar aangezien het eind van mijn revalidatie nu een soort van in beeld komt (oké…nog 3 maanden, maargoed dat is peanuts vergeleken met wat ik al gehad heb!) en ik straks weer mag basketballen moet er toch echt wat aan mijn conditie gedaan worden! En zonder goed te kunnen rennen kom je dat basketbalveld ook niet over natuurlijk! Het hardlopen wist ik tot nu toe aardig te beperken tot zomaar en toe op de loopband.. Maar nu het mooier weer wordt moet ik van mezelf toch echt weer wat (kilo)meters gaan maken! Dus sleurde ik mezelf vanochtend naar boven, hees me in mijn hardloopoutfit, trok mijn schoenen aan en ging ik hardlopen(!!!!)… Echt veel en lang is het nog niet omdat m’n knie (en de rest van mijn lichaam) er nog best wel op reageert.. Maar het is een begin! Eens kijken of we dit ook volhouden als het weer wat minder is.

Nu terug naar de essentie van deze post. Niet alleen een sterke wilskracht (want die is bij mij niet zo sterk), maar vooral het vooruitzicht naar een heerlijke post workout snack sleepte mij door mijn hardlooprondje heen. Al weken zag ik her en der op internet recepten voorbij komen voor een heerlijke proteine fluff.. Dat moest ik proberen.. Een tussendoortje bestaande uit eiwitpoeder, bevroren fruit, ijsklontjes en een vloeistof naar keuze. Laag in vet, hoog in eiwitten mega vullend..  En je kan er eindeloos mee variëren! Vanwege de tropische temperaturen deel ik vandaag een receptje voor een protein fluff geïnspireerd op de heerlijke pina colada cocktail..

Voor 4 personen (dessertschaaltje.. Meer kon ik echt niet op)

Ingrediënten:
– 300 g ijsblokjes
– 150 g bevroren ananas
– 1 scoop (20 g) micelllar casein poeder (ik gebruikte de vanille smaak van body&fit.. Omdat ik vind dat vanille overal goed bij past)
– 150 ml kokosmelk (Alpro)
Bereiding:

Doe de ijsblokjes met het bevroren fruit in de kom van je keukenmachine (dit kan ook in een blender als deze sterk genoeg is om ijs te crushen) en laat draaien tot beide verpulverd zijn tot hele kleine stukjes (het geeft net als er her en der nog wat grotere stukjes tussen zitten.

Voeg de proteine poeder toe en meng kort door het ijsmengsel. Voeg vervolgens de vloeistof (in dit geval de kokosmelk) toe tot het een romig geheel is.

Spatel het mengsel over naar de bak van je standmixer (met een handmixer kan natuurlijk ook!) en klop het geheel op tot het light en fluffy is. Het geheel verdriedubbelt ongeveer in volume!

Nu kan je je fluff in bakjes of glazen spatelen en afmaken met toppings naar keuze.. In dit geval bleef ik in de tropische sferen en koos ik voor wat mango en geraspte kokos.

Bron: Freudandfries

Geef een reactie

