Citroenijs met basilicumsuiker

Ik heb dit toetje nu twee keer gemaakt, en alletwee de keren was het een succes! Dit is echt een toetje wat ik maak als ik al mijn aandacht nodig heb voor een ander onderdeel van het diner (zoals bijv een heerlijk hoofdgerecht), maar ik mijn eters niet zonder toetje van tafel wil laten gaan! Het is zo simpel, maar zo lekker! Dit kan echt iedereen maken!

Voor 4 personen:

Ingrediënten:
– +- 10 gram basilicum (half bakje van de AH)
-3 el suiker
– 250 g aardbeien
– 500 ml citroensorbetijs (8 bolletjes)
– (desgewenst, 4 scheutjes limoncello)

Bereiding:
– Doe de suiker samen met de basilicumblaadjes in je keukenmachine (of het  bakje van je staafmixer, o.i.d.) en maal totdat de suiker helemaal groen gekleurd is.
– Snijd de aardbeien in stukjes.
– Schep in elk bakje 2 bolletjes ijs en  verdeel hier de aardbeien en basilicumsuiker over.
– Schenk over elk dessert (desgewenst) een scheutje limoncello.

citroenijs-met-basilicumsuiker

Bron: ah.nl

Geef een reactie

