Spinazieomelet met zalm en cottage cheese

Afgelopen week had ik nog een heleboel verse spinazie in mijn koelkast liggen (Merijn was een weekje weg, dus dan kook ik graag met ingrediënten waar hij niet zo van houdt!) en vond ik dat ik tijdens het buffelen voor mijn thesis wel een lekkere, maar gezonde, lunch verdiend had! Omdat ik op mijn werk vaak met brood lunch (is toch het makkelijkste mee te nemen), probeer ik op de dagen dat ik thuis ben af te wisselen met broodvrije lunches! Vaak kom ik dan uit op een lunch met ei: wel vullend genoeg en daarnaast heb ik altijd moeite om voldoende eiwitten binnen te krijgen op een dag, dus daar is het ook nog eens goed voor!
De lunch werd dus een spinazieomelet en die belegde ik met zalm en cottage cheese! Makkelijk, snel en heel erg lekker!

Voor 1 persoon:

Ingrediënten:
– 2 eieren
– 2 flinke handen verse spinazie
– 10 g pijnboompitjes
– 2 plakjes gerookte zalm
– 60 g cottage cheese
– paar stengeltjes bieslook
– scheutje olijfolie
– peper en zout

Bereiding:
Snijdt de spinazie fijn en bak in een scheutje olijfolie in een koekenpan zodat het wat slinkt.
– Klop ondertussen de eieren los met wat peper en zout en voeg toe aan de spinazie.
– Laat de omelet in zo’n 5 min gaar worden met de deksel op de pan.
– Rooster ondertussen in een andere pan de pijnboompitjes en meng in een kommetje de cottage cheese met de bieslook (fijngehakt).
– Laat de omelet wanneer hij gaar is even een beetje afkoelen op een bord.
– leg de zalm, cottage cheese en pijnboompitten in het midden van de omelet en rol deze op.

spinazieomelet-met-zalm-en-cottage-cheese

Geef een reactie

