Sushisalade

Ik kan gewoon niet geloven dat ik dit recept nog niet eerder op mijn blog geplaatst heb! Soms heb je namelijk gewoon van die dagen (of weken als je er niet aan toegeeft!) dat je trek hebt in sushi. En niet een beetje trek, nee hele erge trek! Maar om nou sushi te gaan staan rollen door de weeks, dat ik zelfs mij een beetje te veel werk. Maar wat nou als je er een salade van maakt?! Lekker makkelijk, alle ingrediënten (en dus smaak) van sushi, maar het makkelijke van een salade (alles bij elkaar gooien in een bordje en klaar is kees!).. Klinkt te goed om waar te zijn?! Is niet waar! Dit is echt een makkelijk en super lekker recept!

Voor 2 personen

Ingrediënten:
– 150 g sushirijst
– 1,5 el rijstazijn
– 2 el sojasaus
– 1 tl suiker
– 0,5 tl wasabipasta (of meer of minder, afhankelijk hoe pittig je lekker vindt!)
– 0,5 komkommer
– 1 el sesamzaadjes
– 6 radijsjes
– 1 avocado
– 2 norivellen
– 150 g vis naar keuze (ik kies vaak voor gerookte zalm of surimi (of een combinatie))
– 75 g veldsla

Bereiding:
– Kook de sushirijst volgens de aanwijzingen op de verpakking.
– Maak de dressing door de azijn, sojasaus, suiker en wasabi met elkaar te mengen (ik doe dit altijd in een klein plastic bakje met een deksel en schud heel hard om alles goed te vermengen!).
– Rooster de sesamzaadjes in een droge koekenpan tot ze goudbruin zijn (laat afkoelen op keukenpapier – als je ze namelijk in de pan laat zitten kleuren ze door en zijn ze op een gegeven moment zwart (ik spreek uit ervaring! OEPS!).
– Ontdoe de komkommer van de zaadlijsten en snijd in kleine blokjes.
– Snijd de radijsjes in dunne plakjes en het vruchtvlees van de avocado in repen.
– Snijd de norivellen in stukjes (maar nog beter is het om de norivellen eerst even krokant te maken door ze boven een gasvlam van het fornuis heen en waar te halen, voordat je ze fijnsnijd!)
– Snijd de vis in kleinere stukjes.
– Verdeel de veldsla over de borden, schep de rijst er bovenop en verdeel de komkommer, radijsjes, avocado en vis er over. Schenk de dressing er over en bestrooi met de stukjes nori en sesamzaadjes.

bron: 24kitchen

 

Geef een reactie

