Pasta pesto met gehakt

Pasta pesto, wie kent het niet? Vooral de variant met kip is erg bekend. Maar op een dag had ik nog gehakt in mijn koelkast liggen en daarbij intense trek in pasta pesto. Dus waarom die twee niet combineren? In eerste instantie leek het me een rare combinatie, wat overigens niet zo gek bleek toen ik op zoek ging naar receptjes. Maar Leonie van wateenstudentjesavondseet wist me te overtuigen met haar recept.

Voor 2 personen

Ingrediënten:
– 300 g gehakt
– 10 cherry tomaatjes
– 2 handjesvol spinazie
– 3 el pesto genovese (gekocht of zelfgemaakt)
– olijfolie
– ui
– pasta

Bereiding:
– Snipper de ui terwijl je de olijfolie in een koekenpan op het vuur verwarmd.
– Zet een pan op met kokend water en kook hierin de pasta gaar.
– Fruit de ui totdat deze glazig is en voeg het gehakt toe en bak dit rul.
– Voeg op het laatst de tomaatjes en de spinazie toe.
– Meng de pesto samen met het gehaktmengsel met de pasta!

20160215_175228

Bron: gewoonwateenstudentjesavondseet

 

Geef een reactie

